منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آدرس
آموزش
اخبار
اخبار برگزیده
اسلاید شو
اطلاعیه ها
روابط عمومی
فرهنگی
فناوری و پژوهش
منو
وب سايت ها
هدر سایت
همایش ها
ورود
فرهنگی
1400/9/6 شنبه
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور:
لزوم اهتمام ویژه برای تحقق دانشگاهی با محوریت پاسخگویی اجتماعی/ جایگزینی واژه هدایتگری فرهنگی به جای فرهنگسازی

.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: امروز در سطح دنیا دانشگاهی که بخواهد نافع، اثرگذار و نسل چهارم باشد، دانشگاهی با محوریت پاسخگویی اجتماعی به حساب می آید و ما در نظام مقدس جهوری اسلامی که بر پایه همین پاسخگویی اجتماعی و ارج نهادن به جامعه بنا نهاده شده، هنوز با چالش هایی در زمینه رسالت اجتماعی و پاسخگویی اجتماعی مواجهیم.

به گزارش روابط عمومی، دکتر جهان بخش در نشست با مدیران معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور که امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، افزود: فعالیت های اجتماعی از جمله فعالیت هایی است که به نقش آفرینی همه بازوان فرهنگی کشور نیاز دارد و برای تحقق این امر، نباید قائل به مرزبندی های سازمانی بود چرا که نظام مقدس جمهوری اسلامی بنا به معیارهای بنیانگذار آن، بسیجی وار شکل گرفت و در واقع ازآنجا که همه ما با روحیه بسییجی عجین شده ایم، همه بسیجی هستیم حتی اگر خلافش ثابت شود و باید در این مسیر صادقانه، خالصانه و با اتحاد گام برداریم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سرمایه های اجتماعی کشور و هدایت گری جامعه افزود: رسالت پیامبر مکرم اسلام(ص)، بعد از معراج زمانی تکمیل می شود که برای هدایتگری و روشنگری به جامعه برگردد و از همین منظر دین مبین اسلام نسبت به دیگر ادیان گذشته متفاوت بوده و کامل تر است.

دکتر جهان بخش هدایتگری و روشنگری را جزو لاینفک اقدامات فرهنگی دانست و با اشاره به 4 رکن الگوی مدیریتی امام خمینی (ره) اظهار داشت: ایمان به هدف، ایمان به سبیل یا روش ، ایمان به جامعه وایمان به خدا  از مهم ترین ارکان مدیریت حضرت امام خمینی(ره) بودند که نقش بسیار موثری در تحقق رسالت اجتماعی و روشنگری مردم داشتند.

وی همچنین به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه روشنایی فرهنگی و علمی اشاره کرد و افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری، پیوند بین علم و فرهنگ علمی نافع و بسیار ارزشمند است و ما باید آن را سرلوحه برنامه های فرهنگی قرار دهیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بسیج اساتید و کارکنان و همچنین مدیران فرهنگی را بازوان توانمندی دانست که باید دست به دست هم داده و با احیای فعالیت های اجتماعی، در روشنگری و هدایت فرهنگی مثمر ثمر باشند.

وی با تاکید بر لزوم جایگزینی واژه ترویج فرهنگی و هدایتگری فرهنگی به جای فرهنگسازی اظهار داشت: فعالان فرهنگی وظیفه ترویج و هدایتگری فرهنگی را که در ذات دین مبین اسلام نیز بر آن تاکید شده، برعهده دارند و از این رو باید برای ای منظور و تامین زیرساختهای فرهنگی تلاش کنند.

دکتر جهان بخش در پایان رسیدن به خودباروی را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت:برای رسیدن به خود باوری باید  نه تاسف بخوریم و نه خوشبخت باشیم بلکه با تمام قوا و با اتکال به خداوند متعال، برای تحقق اهداف فرهنگی و دستیابی به جایگاه پاسخگویی اجتماعی تلاش کنیم.
 


 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر